معاون اقتصادی و گردشگری استاندار یزد:

پروژه‌های مرتبط با صنعت هوایی حمایت می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: با توجه به سهم بزرگ استان در بخش گردشگری هوایی، پروژه‌های مرتبط با این صنعت نیز حمایت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی به مناسبت روز جهانی هوانوردی از فرودگاه هوانوردی عمومی پردیس یزد بازدید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: استان یزد به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور و کویری بودن، سهم بزرگی در بخش گردشگری هوایی دارد.

وی افزود: با توجه به روند پیشرفت رو به جلو  کشور در بخش صنایع هوایی، کسب و کارها و پروژه‌های مرتبط با این صنعت در استان حمایت می‌شود.

مدیرعامل مرکز هوانوردی پردیس یزد گفت: مرکز پردیس یزد با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد ریال در مساحت ۱۲ هکتار با اشتغال ۱۴ نفر در زیربنای ۱۵۰۰ متر به بهره برداری رسیده است.

وی افرود:  در حال حاضر سه جایرو پلن (بالگرد فوق سبک) در این مکان مستقر است و آموزش های عمومی هوانوردی در این مکان ارائه می‌شود.

شایان به ذکر است جایرو پلن یا بالگرد فوق سبک به دلیل مزایاهای زیادی از قبیل قیمت مناسب، ابعاد کوچک، نشست و برخاست در باندهای کوتاه و ... دارد، می‌توان به عنوان اورژانس هوایی، حمل محموله، گشت زنی و در بخش نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات