مأموریت دستگاه‌های دولتی برای هدایت صنعت فرش دستباف به مرکز توجهات

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: اگر بتوانیم با برگزاری دومین رویداد خلاقیت، نوآوری فرش نوین یزد را به مرکز توجهات هدایت کنیم، افکار عمومی به این موضوع حساس می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه حسینی در نشست تخصصی دومین رویداد خلاقیت، نوآوری فرش نوین یزد با تاکید بر پیگیری مطالبات و همکاری متولیان فرش دستباف، اظهار داشت: در گذشته فرش دستباف بخشی از درآمد و جزو لاینفک زندگی مردمان یزد بود ولی امروز حال فرش دستباف یزد خوب نیست.

وی پیدا کردن بازار صادراتی مناسب فرش دستباف، نوآوری و خلاقیت دستمزد کافی بافندگان از جمله راهکارهای فوری برای بهبود آن دانست و تصریح کرد:  فرش دستباف یزد به عنوان جزئی از فرهنگ غنی دارالمؤمنین یزد باید در حوزه بیمه بافندگان، رنگرزی و طراحی و... مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ "جهش تولید با مشارکت مردم" تاکید کرد: این شعار باید در اولویت قرار گیرد تا موضوع فرش دستباف که بیشترین آمار مشاغل خانگی را به خود اختصاص داده به رونق برسد.

شاه‌حسینی با بیان اینکه در نمایشگاه های خارجی از فرش دستباف یزد سوال می کنند، افزود: با نگاه ویژه استاندار یزد به سنت های مردم یزد در صنایع دستی و فرهنگ، این آمادگی برای حمایت از بافندگان فرش دستباف یزد وجود دارد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات