علت یابی و ارائه راهکار در خصوص آسیب اعتیاد باید دقیقا توسط دستگاه های متولی دنبال شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر علت یابی و ارائه راهکار در خصوص آسیب اعتیاد باید دقیقا توسط دستگاه های متولی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی استان که با حضور اعضای این کمیته در محل جایگاه خانه پیشگیری از اعتیاد استان برگزار شد، گفت: علت عدم تاثیر رضایت بخش و ملموس برنامه ها و اقدامات فرهنگی و پیشگیری از  اعتیاد در جامعه باتوجه به پیشرفت امکانات متولیان مربوط نسبت به گذشته، یکی از موضوعاتی است که می بایست توسط دستگاههای عضو بررسی و تبیین شود.
محمد حسین امامی با بیان اینکه خصوصیات فرهنگی و اجتماعی مادران آینده نتیجه چگونگی تربیت و پرورش دختران نوجوانان امروزی است، افزود: فرزند پروری صحیح و فرهنگ سازی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در نسل نوجوان تاثیر بسزایی در خصوصیات روانی جامعه در آینده خواهد داشت.
وی نقش مادران در تربیت فرزندان را اساسی دانست و خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد در جامعه در کمین نوجوانان و جوانان است و اگر در این خصوص تدبیر درستی اندیشیده نشود تمامی افراد جامعه را صرف نظر هر قشر و طبقه ای درگیر خواهد کرد.
امامی تصریح کرد: علت یابی و ارائه راهکار دو وظیفه اصلی دستگاه های عضو است که باید نسبت به آسیب اعتیاد و گرایش به مصرف مواد در جامعه هدف دنبال شود.
وی نقش مساجد و روحانیت را در حوزه آموزش محله محور بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: مساجد پایگاه های مناسبی جهت جذب نوجوانان و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی،ورزشی و تربیتی است که مسئولیت اصلی در این حوزه بر دوش جامعه روحانیت است.
دبیر شورا در پایان از هریک از دستگاه های عضو خواست برنامه ها و اقدامات عملیاتی خود را بصورت ماهانه در جلسات کمیته مطرح و مورد ارزیابی قرار دهند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات