شیوه برخورد با معتادان به آموزش نیاز دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: خانواده‌ها باید شیوه تعامل با فرد معتاد را فراگیرند، چرا که طرد او از خانواده سبب بروز مشکلات زیادی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: یکی از مشکلات کنونی جامعه را خرده فروشانی تشکیل می‌دهند که تعداد آنان زیاد است و هر روز بر جمعیت معتادان می‌افزایند.

وی افزود: طرح مبازره با خرده فروشان باید در همه محلات انجام شود و به برخی مناطق محدود نباشد، برخی مناطق شهرستان‌ها به فروش مواد مخدر شهرت دارند و باید اقدام اطلاعاتی و عملیات غافلگیرانه در این مناطق انجام گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: باید به گونه ای اقدام شود که عرضه مواد مخدر به راحتی صورت نپذیرد و مبارزه با این پدیده نباید به هفته مبارزه با مواد مخدر محدود شود، بلکه باید در طول سال با قدرت انجام شود.

وی بر لزوم استفاده حداکثری از فضای مجازی برای مقابله با این پدیده تاکید کرد و اظهار داشت: حضور یک فرد معتاد در خانه برای خانواده‌ها غیرقابل تحمل است و در بسیاری از موارد منجر به فروپاشی خانواده می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: طرد این افراد از خانواده نیز پیامد‌های بدی به همراه دارد به گونه‌ای که به معتادان متجاهر مبدل شده و این مساله به افزایش سرقت‌ها برای تامین مواد مخدر منجر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سوداگران مرگ نباید احساس امنیت کنند، گفت: اگر قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر احساس امنیت کنند، هیچگاه از این کار دست برنمی دارند و حتی پا را فراتر نهاده و مواد خطرناکی را به فروش می‌رسانند که مرگ افراد را به همراه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه شیوه برخورد با معتادان به آموزش نیاز دارد، افزود: آموزش خانواده‌ها هم از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید شیوه تعامل با فرد معتاد را فراگیرند، چرا که طرد او از خانواده سبب بروز مشکلات زیادی می‌شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات