معاون اقتصادی استاندار یزد بیان کرد:

تأمین نیروی کار صنایع در مراکز کارآموزی جوار کارگاهی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد ضمن دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در خصوص مسائل مربوط به ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین کارگاهی در استان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در این نشست اظهار کرد: مراکز آموزش جوار کارگاهی، مراکزی هستند که به‌منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تأمین نیروی کار ماهر موردنیاز صنایع، تأسیس و راه‌اندازی می‎شوند و آموزش در آنها با نظارت و هدایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد بیان کرد: ظرفیت و استعدادهای زیادی در این استان وجود دارد که باید حمایت مسئولان نیز دراین‌خصوص وجود داشته باشد تا این قابلیت‌ها به شکوفایی برسد.
گفتنی است برابر ماده ۱۱۰ قانون کار، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ملزم شده برای بنگاه‌های اقتصادی با داشتن شرایطی مجوز مراکز جوار و بین کارگاهی را صادر کند و طبق این ماده‌قانونی، واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی به‌منظور مشارکت در امر آموزش کارگر ماهر و نیمه‌ماهر موردنیاز خویش مکلف‌اند نسبت به‌ ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و یا بین کارگاهی، همکاری‌های لازم را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عمل‌آورند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات