استفاده از ظرفیت بالای دانشجویان نخبه در صنایع استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: با اجرای طرح بورسیه شغلی از ظرفیت بالای دانشجویان نخبه استان در حوزه صنایع استفاده می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی شاه‌حسینی در جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه اظهار کرد: مسائل زیست‌محیطی یکی از مهمترین مسائل و دغدغه‌های مردم استان می‌باشد که می‌توان با سوق دادن سرمایه‌گذاران به صنایع پاک شاهد برطرف شدن این مسائل باشیم.

وی طرح بورسیه شغلی، صنعتی و تحصیلی دانشجویان نخبه دانشگاه‌های یزد را یکی از رویدادهای حائز اهمیت در حوزه نوآوری عنوان کرد و گفت: هر چند استان یزد در سال‌های متمادی رتبه‌های بسیاری خوبی در کنکور داشته است؛ اما خروجی دانشگاه‌ها و شرایط شغلی دانشجویان یک نقطه سوال و یکی از دغدغه‌های جدی دانشجویان و خانواده‌های آنان بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ابراز کرد: در همین راستا طرح بورسیه صنعتی و تحصیلی در یزد اجرا شد به‌این‌ترتیب که دانشجو به‌محض ورود به دانشگاه موردحمایت یکی از صنایع قرار گرفته و در طول تحصیل در کنار درس، در کارگاه مربوطه نیز فعالیت دارد. سپس خدمت سربازی را به‌عنوان سرباز نخبه طی کرده و پس‌ازآن در همان واحد صنعتی استخدام می‌شود.

وی با اشاره به تعامل بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان، گفت: بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در استان وجود دارد با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضایی حل خواهد شد.

در یکصدو بیستمین جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه پرونده پنج واحد تولیدی مطرح و در جهت رفع مشکلات و موانع پیش روی آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

گفتنی است که این جلسه با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور و رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، دادستان عمومی و انقلاب یزد، مدیر کل بازرسی استان یزد و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات