328

پیام سرپرست فرمانداری به مناسبت دهه تولید وتجارت وروز ملی اصناف

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد متن پیام سید محمد رضا مدرسی  به شرح زیر است:
بازار و اصناف  به عنوان عامل پیشران و موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی، همواره جایگاه ویژه ای را در اقتصاد کشورها داشته است. صنعت در کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده ، علیرغم همه موانع، مشکلات و کاستی‌های موجود ، سهم قابل توجهی از منابع درآمدی و اشتغالزایی کشورمان اختصاص به این بخش دارد. اهمیت کلیدی اصناف موجب شده تولید و تجارت  به عنوان یکی از راهبردهای اساسی در چشم‌انداز توسعه استان وشهرستان یزد نیز مد نظر قرار گیرد.
كسب درآمد و روزی حلال که در شریعت اسلام در ردیف والاترین عبادت ها قرار گرفته، به عنوان نماد پیوند اخلاق و اقتصاد، در ارکان جامعه اسلامی مورد تأکید و توجه قرار دارد، در این میان قشر زحمتكش اصناف و بازاریان با پایبندی به اصول و ارزش‌ های دینی، در تحقق این مهم، كارنامه ای درخشان از خود به یادگار نهاده اند.
 اصناف و بازاریان، بعنوان بزرگترین و مردمی ترین تشکل اقتصادی کشور که در تمام عرصه ها ، عموماً سنگ زیرین آسیا بوده و به ثبات و آرامش کشور یاری رسانده اند، از آغاز روند شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون، با تبعیت از نهاد مرجعیت و روحانیت نقش تأثیر گذاری در به ثمر رسیدن نهضت‌های مردمی داشته‌ و درتمام مراحل و مقاطعی که کشور به حمایت و همکاری آنها نیاز داشته، از تلاش و همراهی، دریغ نورزیده، فعالانه دولت و ملت را یاری داده اند. در این برهه از تاریخ کشور که دولت دست به اقدام اقتصادی بزرگی زده و تحولات ژرفی را در حوزه اقتصادی ناظریم، جامعه بزرگ اصناف همچنان با تعامل و همکاری ارزشمند خود، کمک شایانی به کنترل شرایط و برقراری نظم اقتصادی کرده اند.
بدینوسیله فرصت را مغتنم شمرده، فرارسیدن دهه تولید و تجارت  و روز ملی اصناف  را به  جهادگران عرصه اقتصادی خصوصاً بازاریان، کسبه و تجار شهرستان یزد  تبریک و تهنیت عرض نموده و با قدردانی از همراهی و مشارکت قابل تقدیر فعالان این حوزه  در صحنه‌های مورد نیاز به ويژه در جریان طرح تحول اقتصادی دولت سیزدهم و مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها،توفيقات روزافزون همه را در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران از درگاه ايزد منان مسئلت دارم.

نوشته شده توسط فرمانداری یزد

دیدگاه ها

افزودن نظرات

اخبار مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.