372

سرپرست فرمانداری یزد:

ایسنا یک خبرگزاری حرفه‌ای و اخلاق مدار است/گردشگری یزد نیاز به بازتعریف دارد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد و به نقل از خبرگزاری ایسنا، «سید محمدرضا مدرسی» در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در یزد، از ایسنا به عنوان یک خبرگزاری حرفه‌ای و معتبر یاد کرد که با توجه به خط مشی اخلاق مدارانه خود همواره محل رجوع مخاطبان ریادی به ویژه در بین نخبگان جامعه است.

وی به نقش موثر ایسنا به عنوان حلقه واسط بین مردم و دولتمردان اشاره و تصریح کرد: رسانه‌ها باید ضمن انعکاس مطالبات جامعه به مسئولان که می‌تواند ملاک عمل و نقش تاثیرگذاری در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی جامعه داشته باشد، عملکرد مدیران و تلاشهای دستگاه‌ها را در جامعه انعکاس دهند.

سرپرست فرمانداری گفت: قطعاً دستگاه‌هایی مانند فرمانداری در موضوعات مختلف تصیم‌گیری‌هایی را برای طیفهای مختلف جامعه اخذ می‌کند ولی با همکاری رسانه‌ها در انعکاس مطالبات هر دام از این اقشار و طیف‌ها می‌توان در اتخاذ تصمیمات دقیق‌تر و جزئی‌تر اقدام کرد.

وی نقش رسانه‌ها در انعکاس رضایتمندی جامعه از مسئولان و تقویت اعتماد اجتماعی را حائز اهمیت خواند و از رسانه‌ها خواست با انعکاس بیشتر مسائل و مشکلات، مسئولان را در تحقق مطالبات مردمی یاری رسانند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنانش یکی از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام فرمانداری را تدوین  برش عملیاتی شهرستانی طرح تحولی یزد نوین ذکر کرد و گفت:  این طرح در فاز نخست محورهای دهگانه اعم از نساجی، گردشگری، معدن، خانواده و فناوری اطلاعات و سایر حوزه‌ها شامل می‌شود که تلاش داریم برشهای شهرستانی هر کدام این محورها براساس ظرفیتها و توانمندیهای شهرستان تدوین و به مرحله اجرا درآوریم.

وی از اهتمام ویژه فرمانداری مرکز استان به مسائل فرهنگی و خانواده هر کدام از این موضوعات دارای ابعاد مختلفی در ارتباط با سایر بخشهاست لذا توجه همه جانبه را برای تحقق اهداف برنامه‌ها مدنظر باید داشت.

وی یکی دیگر از اولویتهای فرمانداری یزد پیروی اولویتهای استان مسئله بحرانی تامین آب و سبک زندگی ذکر کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای تامین آب سالم برای شهرستان بکار گرفته‌ایم.

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به ظرفیتهای منحصربفرد جاذبه‌های گردشگری مرکز استان، توجه به حوزه گردشگری را به صورت بسیار پررنگ‌تر و ویژه‌تر در دستور کار فرمانداری یزد برشمرد و گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد ماحصل میراث ارزشمند فرهنگی بازمانده از گذشتگانمان است و به نحوی این فرهنگها پایه گذاری شده است که در جریان تغییر و تحولات صنعتی و تاریخی ادوار گذشته، همچنان غنای خود را حفظ کرده و توانسته برخی از کارایی‌های خود را حفظ کند که این مهم نیز مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که متاسفانه در شیوه ترویج میراث فرهنگی یزد به صورت ضد فرهنگی اقدام می‌کنیم چرا که بسیاری از ملاکهای گردشگری امروز یزد هیچ همخوانی با فرهنگ اصیل و سبک زندگی ارزشمند مردم این دیار ندارد.

سرپرست فرمانداری با بیان این که مخالف اقداماتی مانند زیست شبانه در بافت تاریخی یزد نیستیم، گفت: با این حال به نظر می‌آید موضوع زیست شبانه که شاید مدنظر جوانان و برخی کلانشهرهاست، هیچ همخوانی با سبک زندگی یزدیها و بافت تاریخی شهر نداشته باشد هرچند که اکنون تا پاسی از شب هنگام شاهد حضور مردم و گردشگران در معابر این منطقه تاریخی هستیم.

وی افزود: در حالی بازار گردشگری اهتمام خاصی به مشاهده سبک و سیاق زندگی و فرهنگ و رسوم یزدیهاست نباید آن را تنها محدود به کالبد فیزیکی و معماری ارزشمند یزد کنیم لذا معتقدیم گردشگری یزد که عمدتاً نیز از نوع گردشگری فرهنگی است نیاز به بازتعریف دارد تا توقع و ذهنیت گردشگران در جریان بازددی از بافت تاریخی یزد تامین شود.

سرپرست فرمانداری در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از تلاشهای جهاددانشگاهی و دغدغه‌مندی این نهاد به فعالیت در عرصه‌های مختلف از جمله رسانه، گفت: خوشبختانه جایگاه مناسبی در این بخش ایجاد شده و ضمن ارزش قائل شدن برای آن، این نهاد برای بسط و گشترش آن تلاش دارد.

مدرسی در پایان گفت: جهاددانشگاهی در هر حوزه که ورود کرده از جمله در بخش علمی و پژوهشی تنها نگاه صرف به ان ندشته بلکه همواره در تلاش برای رفع نیازهای جامعه در همان بخش نیز بوده و در حین انجام رسالت ذاتی خود، به بازخورد بیرونی آن در جامعه توجه داشته است.

نوشته شده توسط فرمانداری یزد

دیدگاه ها

افزودن نظرات

اخبار مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.