فرماندار یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، جلسه هماهنگی برنامه های هفته زن با حضور شاکری شمسی فرماندار ، عسکرزاده معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ، خامسی مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری ، کفیل الناس مشاور امور بانوان فرمانداری و نمایندگان زن دستگاههای اجرایی شهرستان یزد تشکیل شد.

محمود شاکری شمسی دراین جلسه با بیان اینکه فاطمه زهرا(س)  که محور هستی و خلقت شناخته می شود اظهار داشت: حضرت زهرا (س) به عنوان محور هستی و خلقت شناخته شده است که این خود باعث شده تا زن در اسلام دارای کرامت و ازجایگاه ویژه ای برخوردا باشند.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه در شهرستان یزد بانوانی حضور دارند که در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، علمی ، مذهبی و ... زبانزد می باشند خاطر نشان کرد: فرمانداری با تمام توان و تعامل با سایر دستگاههای اجرایی و همچنین تشکلهای غیر دولتی در جهت رشد و اعتلای هر چه بیشتر بانوان شهرستان گام برخواهد داشت.

وی نقش بانوان در تحقق شعار سالجاری و همچنین اقتصاد مقاومتی مهم و برجسته دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود در آغاز سال نقشه راه و سیاست های کلی را اعلام نموده اند که در این خصوص مسئولان و مردم باید با اتحاد و همدلی در جهت محقق ساختن این سیاستها حرکت نمایند.

شاکری شمسی نگاه به توانمندی ها و ظرفیتها و نیز انسجام درونی را یکی از شاخصهای رسیدن به این اهداف دانست.

فرماندار با تأکید به اینکه در بعضی از نقاط شهرستان مراکز فرهنگی ، ورزشی و... در حد بانوان شهرستان نیست گفت: باید با ارائه نظرات از سوی نمایندگان زن دستگاههای اجرایی و نیز برنامه ریزی مطلوب و شایسته این مشکلات مرتفع شود .

وی نیز بر نقش محوری و کلیدی بانوان در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد .

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان مهمترین مشکل اصلی استان و به تبع آن شهرستان یزد را آب داست و گفت: در مدیریت مصرف آب بانوان می توانند نقش بسزایی در اطلاع رسانی ایفا نمایند تا در روزهای گرم تابستان با افت فشار آب در شهرستان مواجه نشویم.

در ادامه جلسه خامسی مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه سابقه شکل گیری تشکلهای غیر دولتی در ایران به  دوران مشروطیت باز می گردد گفت: تشکل های غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد  به عنوان بزرگترین بازوان اجرایی دولت در جهت رسیدن به اهداف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ،‌علمی شناخته می شوند.

خامسی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد نقش کلیدی در جهت محقق ساختن اهداف دارند اعلام کرد: در دولت تدبیر و امید حمایت از تشکلهای غیر دولتی در چارچوب اهداف تعریف شده در نظام در اولویتهای کاری خود قرار داده است.

در این جلسه نمایندگان زن دستگاههای اجرایی شهرستان یزد در خصوص برنامه های هفته زن گزارشی را ارائه نمودند.