مشاور امور بانوان فرماندار يزد تأكيد كرد؛

استفاده از ظرفيت بخش غير دولتي در ايجاد بازارچه هاي خود اشتغالي بانوان

مشاور امور بانوان فرماندار يزد در نشست مشترك نمايندگان زن دستگاه هاي اجرايي و دانشگاه هاي شهرستان بر استفاده از ظرفيت بخش غيردولتي و خيرين در ايجاد بازارچه هاي خود اشتغالي بانوان در شهرستان يزد تأكيد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌نشست مشترك نمايندگان زن دستگاه هاي اجرايي و دانشگاه هاي شهرستان يزد با حضور مشاور امور بانوان فرماندار يزد برگزار شد.

" خديجه نجفي " در اين جلسه با بيان اينكه سيره و روش حضرت زهرا (س) بايد به عنوان الگوي تمامي زنان ايران اسلامي باشد اظهار داشت: رفتار و منش دخت نبي مكرم اسلام (ص) در زندگي بيانگر اين مطلب است كه زنان مي توانند ضمن ايفاي نقش مادر و همسر در خانواده در نقش هاي اجتماعي نيز حضور فعال و تأثيرگذار داشته باشند.

مشاور امور بانوان فرماندار يزد در ادامه با اعلام اينكه ايجاد بازارچه هاي خود اشتغالي بانوان در استان ها و شهرستان ها از مهمترين رويكرد دولت تدبير و اميد در حوزه زنان و خانواده مي باشد افزود: اميدواريم با همكاري و تعامل ميان دستگاه هاي اجرايي و استفاده از ظرفيت هاي بخش غير دولتي و خيرين بتوانيم در شهرستان يزد در اين زمينه اقدامات خوبي صورت پذيرد.

وي اضافه كرد: داشتن شغل در اجتماع برای تمامی افراد به ویژه زنان سرپرست خانوار سبب توسعه مهارت‌ها، ایجاد یک چارچوب زمان بندی شده منظم برای زندگی، تعامل اجتماعی، کسب هویت فردی و شغلی و بهبود جایگاه اقتصادی و اجتماعی می‌شود.

" نجفي " تصريح كرد: فراهم کردن محیط های امن برای اشتغال، ورزش و نشاط زنان و خانواده از نیازهایی است که باید در سال آینده به طور جدی در استان پیگیری شود.

مشاور امور بانوان فرماندار يزد در پايان با اشاره به نياز جامعه امروز به ويژه بانوان به بحث آموزش و يادگيري خاطرنشان كرد: در سالجاري به دنبال برگزاري دوره هاي آموزشي با موضوعات اصلاح الگوي مصرف، اقتصاد مقاومتي، سبك زندگي ايراني – اسلامي، مهارت هاي زندگي، سلامت و شادابي براي بانوان شاغل در دستگاه هاي اجرايي شهرستان هستيم.

در ادامه اين جلسه خانم دكتر مژگان كريمي فوق تخصص سرطان هاي زنان ، مواردي پيرامون تغذيه سالم باتوجه به نوع زندگاني پيامبر (ص)، ورزش و فعاليت فيزيكي و برخي عوامل ايجاد سرطان در زن و مرد ، و راههاي پيشگيري از آن مطالبي را ارائه نمود.