فرماندار يزد:

اجراي موفق طرح سامان در خيابان امام خميني (ره) مي تواند به عنوان يك الگوي مناسب از مديريت شهري ايده آل براي ساير مناطق استان باشد

فرماندار يزد در حاشيه بازديد از پروژه هاي عمراني در دست اقدام شهرداري يزد گفت: اميدواريم با اجراي موفق طرح سامان در خيابان امام خميني (ره) بتوانيم يك الگوي مناسب از مديريت شهري ايده آل را براي ساير نقاط شهرستان و استان معرفي كنيم.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ محمود شاكري شمسي به همراه معاون فني و امور عمراني فرمانداري، رئيس و اعضاي كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر يزد، شهردار يزد، معاون خدمات شهري و شهردار ناحيه تاريخي از پروژ هاي در دست اقدام شهرداري يزد بازديد كرد.

در اين بازديد كه از ساعت 7 صبح شروع شد، فرماندار يزد در ابتداي از ساختمان در دست احداث كتابخانه ي مركزي يزد و بناهاي تاريخي اطراف آن بازديد كرد.

وي سپس با پياده روي در خيابان امام خميني (ره) حد فاصل ميدان شهيد بهشتي تا چهارراه شهداء ( اميرچخماق) در خصوص رفع برخي از مسائل و مشكلات آن توضيحاتي ارائه نمود.

فرماندار يزد در ادامه همراه ساير مسئولان بر مزار شهداي گرانقدر گمنام هشت سال دفاع مقدس در محل ميدان اميرچخماق حضور يافت و به قرائت فاتحه پرداخت.

شاكري شمسي سپس ضمن بازديد از كوچه شهيد حسينيان و كوچه مِنار گِلي در جريان نحوه پيشرفت عمليات عمراني كف سازي و بدنه سازي اين معابر قرار گرفت.

بازديد از كوچه مشروطه و همچنين خيابان مسجد جامع از ديگر بازديدهاي فرماندار به همراه اعضاي كميسيون عمراني شوراي اسلامي شهر يزد بود.

در حاشيه اين بازديد فرماندار يزد در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  طرح سامان به منظور ساماندهي و الگوسازي اموري كه در يك مديريت شهري ايده آل موثر است درنظر گرفته شده است.

شاكري شمسي  افزود: اين طرح در راستاي يك الگوي استاندارد و به منظور ارائه به شهروندان گرامي درمرحله اول در خيابان حضرت امام خميني (ره) شهر يزد ، حدفاصل ميدان شهيد بهشتي تا چهار راه امير چخماق اجرا مي گردد.

وي با اشاره به اهداف اجراي اين طرح اظهار داشت: رعايت كليه قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي، توجه ويژه به زيبا سازي و نما و منظر شهري، افزايش ميزان رضايتمندي شهروندان و در نهايت الگو سازي ، توسعه و گسترش آن به ساير مناطق شهر از مهمترين اهداف اجراي طرح سامان در اين محور است.

فرماندار يزد با بيان اينكه بالغ بر 20 شاخص براي اجراي موفق اين طرح در نظر گرفته شده است خاطرنشان كرد: نصب، راه اندازي و اصلاح چراغ هاي راهنمايي، خط كشي طولي و عرضي خيابان، ساماندهي و بهره برداري از گاراژهاي در طول مسير به منظور استفاده از پاركينگ، ساماندهي تابلوهاي در طول مسير اعم از تابلوهاي راهنمايي و رانندگي، ايستگاه هاي اتوبوس و تاكسي وتابلوهاي ديگر، استقرارنيمكت به منظور استراحت سالمندان در طول مسير، بهسازي و ساماندهي مسير دسترسي خيابان حضرت امام (ره) به خيابان سلمان، اصلاح شبكه روشنايي و برخورداري از نور استاندارد از مهمترين اقداماتي است كه اين خيابان صورت خواهد گرفت.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان با اعلام اينكه در اين محور تردد هرگونه وسيله نقليه به ويژه موتورسيلكت بايد با رعايت كامل قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي صورت پذيرد تصريح كرد: پليس راهور ضمن حضور پر رنگ تر، از تردد وسايل نقليه آلوده كننده نيز جلوگيري خواهد كرد.

فرماندار يزد در پايان با تأكيد به اينكه اجراي موفق اين طرح نيازمند همراهي و همكاري مردم با مسئولين است افزود: اميدواريم با اجراي موفق طرح سامان در خيابان امام خميني (ره) بتوانيم يك الگوي مناسب از مديريت شهري ايده آل را براي ساير نقاط شهرستان و استان معرفي كنيم.