دومین نشست مجمع مدیران زن استان برگزار شد

دومین نشست مجمع مدیران زن استان با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد " نژادی " در دومین نشست مجمع مدیران زن استان یزد كه روز چهارشنبه 10 دیماه باهدف آسیب شناسی حضور کمرنگ بانوان در سطوح بالایی مدیریتی در سالن مديريت بحران استانداری یزد برگزار شد گفت : بالا بردن تاب آوری اجتماعی زمینه ساز تحکیم بنیان خانوداده است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: بحث تاب آوری اجتماعی این است که همه ما باید تحمل های خود را افزایش دهیم و این رویکرد فقط مربوط به بانوان نیست .
وی افزود : ما مسائل زنان را جزئی از مسائل کشور می دانیم و همه اعتقاد داریم که اگر خواسته باشیم جامعه ای توسعه پیدا کند امکان ندارد که با کنار گذاشتن 50 درصد از نیروی انسانی جامعه که بانوان هستند این توسعه اتفاق افتد و این 50 درصد نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا ثابت شده است که اگر حضور نداشته باشند توسعه پایدار و دانش بنیان امکان ندارد که محقق شود .
"نژادی" ادامه داد: در دولت تدبیر و امید یک نگاه سیستمی وجود دارد و به این معنا است که اعتقاد همه دستگاه های اجرای به این است که تنها کار کردن نتیجه مورد نظر را در بر ندارد، بنابراین همه با هم کار می کنیم چون همه مشکل بودجه ، زمان و نیروی انسانی داریم که می توانیم با اشتراک گذاری خیلی راحت تر کار را به جلو ببریم .
وی خاطر نشان کرد: حضور 68 درصدی دختران در دانشگاه ها نشانه ایجاد یک فرصت برای برابر بودن است ، بنابراین اگر 68 درصد از دختران ما در دانشگاه ها حضور دارند به این دلیل نیست که با دادن یک سهمیه آنها را وارد دانشگاه کرده ایم بلکه فقط یک فرصت به آنها دادیم تا بتواننند از آن استفاده نمایند .
این مقام مسئول با اشاره به اینکه بحث بودجه هم در سطوح کلان مملک و هم در سطوح خُرد عملیاتی وجود دارد گفت: مهارت مدیریتی ما باید مدیریت انطباقی باشد و مدیریت انطباقی به ما حکم می کند با این شرایطی که هم اکنون با آن مواجهه هستیم بهترین راه این است که شبکه ای کار کنیم و از توان همدیگر استفاده نماییم .
وی تصریح کرد: رییس جمهور کشورمان در وعده های انتخابی خود به جامعه زنان قول داده است که سعی می کنیم تا تبعیض ها را از بین ببریم که در این خصوص از ما در حوزه زنان و خانواده خواسته شده است که وضعیت زنان را در پیکره ی دولت بررسی نماییم وراههایی که می شود از طریق آن حضور بیشتر بانوان را در پیکره جامعه تعریف کرد شناسایی کنیم .
"نژادی" افزود: ما امروزه با بحث تزلزل ساختار امور زنان دردستگاه های اجرای کل کشور روبرو هستیم و این به دلیل این است که کلمه الزام در یکی از بخشنامه های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور که باید در دستگاه های اداری کارشناس امور بانوان باشد برداشته شده است ولی دستخوش تغیرات شده و این تغییرات این دیدگاه را در بین وزرا و روسای دستگاه های اجرای به وجود آورده است که حتما ضرورتی وجود ند ارد که حوزه زنان در دستگاه ها وجود داشته باشد.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص بودجه در حوزه زنان گفت: پیگیری های زیادی در این خصوص صورت گرفته است و ما طبق ماده 230قانون اساسی در برنامه پنجم توسعه موظف هستیم از طریق تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی، 14 محوری که در حوزه زنان و خانواده تعریف شده است به آن بپردازیم .
وی تصریح کرد: از توان زنان باید برای توسعه کشور استفاده شود، بنابراین همه ی مدیران و مسئولان مرد در همه ی سطوح مملکتی باید به این نکته توجه داشته باشند که زنان نیمی از نیروی انسانی جامعه هستند و این نیروی انسانی و سرمایه انسانی اگر وارد در فرآیند توسعه نشوند هر گز به توسعه دست نخواهیم یافت .
"نژادی" در خصوص پست سازمانی مشاور زنان اظهار داشت: معاونت امور زنان در این بابت به طور جدی در حال پیگیری است و خود بنده به عنوان مسئول این قسمت تا کنون جلسات متعددی با مدیران ارشد حوزه معاونت راهبردی و توسعه سرمایه انسانی رئیس جمهور که به سازمان برنامه ریزی تبدیل شده است داشته ام و آنها کاملا با ما همراه هستند ولی می گویند که نمی شود در حوزه ساختاری دستگاه ها وارد شد اما به ما قول داده اند که اگر رئیس دستگاهی یا کلا دستگاه های اجرای وزارت خانه ها ساختاری را برای امور زنان بدون اضافه کردن پست سازمانی تعریف کنند ما می پذیریم یعنی اصلاح درون ساختار انجام شود .
وی ادامه داد: اصلاح درون ساختار وقتی اتفاق می افتد که همه ی ما به این نتیجه برسیم که امور زنان برای حمایت از زنان شاغل در آن دستگاه نیست ، بلکه حضور زنان در حوزه مشاورین در تک تک ساختارهای کشور به معنی توجه دادن مسئولان به نگرش جنسیتی و توجه به نیازهای خاص آن بخش از مخاطبان دستگاه که خانم هستند است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه زنان اولاً بایستی سیستمی کارشود و ثانياً باید دستگاه های اچرای ما و جامعه مدنی ما باید با هم در تعامل باشند.
وی افزود: ما در شناخت مسئله مشکل نداریم و همه ی ما می دانیم که مسئله ی زنان چه چیز است ولی در پیدا کردن راه حل خیلی باید اثباتی عمل نماییم ، بنابراین همه ما باید این توان را نشان دهیم که می توانیم کار کنیم .
نژادی خاطر نشان کرد: خط کشی بین جنسیت ها اصلا زمینه ساز حضور نیست و ما می دانیم که بعضی از مسائل جنسشان مشکلات مربوط به زنان است و این را هم قبول داریم که در برخي حوزه ها از قبیل پرستاری و مامایی حضور زنان در اولويت است ولی در جاهایی که به توسعه جامعه برمی گردد این خط کشی بین جنسیت ها مناسب نیست .
وی ادامه داد: ما در همه ی شاخص های جامعه یک شکافت جدی بین زنان و مردان داریم، اگر در آموزش و پرورش است دختران بازمانده از تحصیل بیشتر هستند و اگر بحث فقر هست زنانی که در فقر به سر می برند مشکلاتشان بیشتر است و همچنین زنان سرپرست خانواده ما مشکلات خاصی را دارند .
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: ما قرار نیست جلو مردان بایستیم یا آنها جلوی ما بایستند بلكه ما داریم با هم کار می کنیم و باید سعی کنیم فضا را از دست ندهیم .
وی در خصوص شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: در حوزه شرکت های دانش بنیان تلاش می کنیم که برای مدیران زن شرکتهای دانش بنیان در کل کشور تسهیلاتی را فراهم نماییم چون معتقد هستیم اگر این مدیران امکان ارتقا تسهیلات برایشان فراهم بشود آن هم با توجه به استعداد یابی وعلاقه سنجی در موضوعاتی که مورد نظر خودشان است می تواند کمک زیادی به اشتغال زایی در حوزه زنان نماید.
نژادی در پایان ادامه داد: در رابطه با بحث بودجه مشاوران امور زنان در استانداری ها در لایحه بودجه 94 مشاهده می شود که برای استان ها هم بودجه ای برای امور زنان و خانواده در نظر گرفته شده است .
در ادامه این نشست " رافع " رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور اظهار داشت: زنان شهرستانی خصوصا زنان کویری توانمند و اهل کار و تلاش هستند یعنی این انتظار همه زنان است که در جهت ارتقاء جایگاه مدیریتی خود یک اتفاق بزرگ صورت گیرد و به تنهایی خود دولت و دولت مردان نمی توانند این اتفاق را رقم بزنند .
وی ادامه داد: ما زنان به عنوان کسانی که در بدنه دولت و یا دستگاه های مرتبط به دولت و دستگاه های اجرایی کار می کینم باید خودمان را باورکنیم و خود را معرفی نماییم .
این مقام مسئول گفت : ما زنان باید تمام توانمندی های خود را به کارگیریم به شرط آنکه به خانواده خود آسیب وارد نکنیم چون مهمترین وظیفه ما زنان در درجه اول خلنه داری و مادر بودن است و زمانی یک زن موفق است که اول از همه همسرش از او راضی باشد و خانواده اش یک خانوداه متعالی باشد و بعد زا آن خود را به جامعه برساند.
رافع تصریح کرد: اولین و کوچکترین هسته اجتماع ما خانواده است و اگر به خانواده توجه ویژه نکنیم و تمام وقت خود را صرف کارمان نماییم جامعه صدمه می بیند .
وی افزود : مادر ستون خانواده است و می تواند در مشارکت های مردمی فعالیت های بسیار زیادی را انجام دهد و موجب توسعه جامعه شود .
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر کشور در پایان گفت: هیچ دولتی به تنهایی نمی تواند نه فرهنگ سازی کند و نه مشکلات را حل نماید و تاثیر گذار باشد بلکه تنها با مشارکت مردم همه ی مشکلات حتی کاهش امار تلفات در حوادث جاده و اصلاح روش های زندگی حل می شود.
در این نشست " فخر السادات خامسی هامانه " مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اظهار داشت :نشست مدیران زن استان یا در واقع تشکیل مجمع مدیران زن استان یک طرح جدید و تقریبا ابتکاری در استان یزد می باشد .
وی ادامه داد: هدف از تشکیل و برگزاری این مجمع مدیران زن استان اين است که به نتایج پر باری دست پیدا نماییم بنابراین باید حضور بانوان مدیر در کنار هم ، هم اندیشی ، تعامل و هم فکری آنها بتوان به یک بازخورد و نتایج خوبی هم در حوزه کاری به عنوان مدیر و هم در پربار شدن کیفیت مدیریت بانوان و و هم در افزایش کمیت تعداد مدیران زن دست یافت.
خامسی افزود : از جمله خروجی های که این جلسات می تواند در بر داشته باشد این است که توانمندی های مدیران استان به نمایش گذاشته می شود و این فکر در مسئولین ایجاد می شود که از این توانمندی های بیشتر استفاده نمایند.

 

Gotahmsebnnv 01.jpg Gotahmsebnnv 02.jpg Gotahmsebnnv 03.jpg Gotahmsebnnv 04.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات