فرماندار بافق:

به گزارش روابط فرمانداری شهرستان بافق؛ جلسه ستاد مقابله با کرونای بافق صبح روز شنبه 23 فروردین با حضور فرماندار و سایر اعضای این ستاد در فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بافق در این جلسه گفت: تعداد آمار مبتلایان به بیماری کرونا در بافق تاکنون نسبت به موقعیت و جمعیت در رتبه های آخر استان قرار داشته، که این مهم با تلاش کلیه افراد درگیر در امر مقابله با این ویروس از جمله بهورزان  مراکز بهداشتی، کادر درمان بیمارستان، اورژانس، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر و سایر دستگاه هایی که در این ایام زحمات فراوانی کشیدند تا شهرستان در مهار و مقابله با شیوع این بیماری موفق عمل نماید به دست آمده است.

محمد زاده رحمانی افزود: در جلسه اخیر ستاد مبارزه با کرونای استان یزد مقرر شده است که محدودیت های درون استانی کاهش پیدا کند و ورودی هایی که از سایر استان ها به داخل انجام می شود را کنترل نموده و در بافق نیز تاکید بر ورودی از استان کرمان می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اصناف شهرستان نیز عنوان داشت: یکی دیگر از اقداماتی که در این مدت انجام شده شناسایی صنوف متضرر می باشد که تا کنون 50 نفر از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) شناسایی شده است که این افراد الزاما تحت پوشش کمیته نبوده و افراد بی بضاعتی هم که دچار ضرر و زیان شده اند، شامل می شود.

زاده رحمانی در ادامه از موسسات خیریه، شرکت ها و معادن شهرستان به صورت ویژه تشکر نمود و تصریح کرد: در این ایام خوشبختانه با مساعدتی که از موسسات خیریه و سوی شرکت ها انجام شده کادر درمان و پزشکی در مورد تامین منابع مالی دغدغه زیادی نداشتند.

فرماندار بافق پیرامون تامین مکان مورد نیاز جهت استفاده به عنوان نقاهتگاه در شهرستان نیز گفت: سالن ساختمان مربوط به گمرک شهرستان به عنوان مرکز نقاهتگاه بیماران مبتلا در نظر گرفته شده است و ظرف چند روز آینده تجهیز و آماده بهره برداری قرار می گیرد.

وی در پایان با ابراز امیدواری از روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا در سطح استان و همچنین شهرستان عنوان داشت: خوشبختانه بستری بیماران در بیمارستان شهید صدوقی یزد به یک پنجم تعداد افراد در زمان پیک این بیماری تنزل پیدا کرده و در شهرستان بافق نیز با رعایت مسائل و پروتکال های بهداشتی از سوی شهروندان خوشبختانه در یکی دو روز اخیر آمار ثابت مانده است.