از 35 پیرغلامان حسینی در روستاهای بافق تجلیل شد

بخشدار مرکزی بافق گفت: ۳۵ پیرغلام حسینی هیات‌های عزاداری روستا‌های منطقه سبزدشت بافق تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق، همزمان با پنجمین روز از ماه محرم، آیین تجلیل از 35 پیرغلام حسینی با حضور امام جمعه ، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان و عزاداران حسینی در روستای بساب برگزار شد.

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه پاسداشت پیرغلام اهل بیت به نوعی پاسداشت اهل بیت(ع) است، گفت: پیرغلامان حسینی بودند و هستند که محرم و صفر را برای ما نگه داشته‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عباس حسینی بیان کرد: پیرغلام امام حسین در رثای سیدالشهدا اشک ریختندو از ما اشک گرفتند و اشک بر سیدالشهدا محرم و صفر را برای ما حفظ کرده است.

بخشدار مرکزی بافق با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش پاسداشت و نکوداشت پیرغلامان حسینی است، افزود: تجلیل از پیرغلامان به منظور ارج نهادن به تلاش‌های آنها برای تعظیم و تکریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

محمد رحیمی پور  بیان کرد: هرکدام از این پیرغلامان بیش از ۵۰ سال در خدمت اهل بیت و امام حسین (ع) بودند و این افتخار بزرگی برای آنان است.

او ادامه داد: آنها پدران معنوی ما و الگوی معنوی جوانان هستند که این تجلیل کمترین کاری است که می‌توان برای آنان کرد و بی شک خود اهل بیت (ع)، اجر این پیرغلامان را خواهند داد.

حجت الاسلام سمتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بافق در حاشیه این مراسم گفت: در منطقه سبزدشت ۱۳ هیئت داریم که در ایام محرم و صفر فعال هستند و به عزاداری می‌پردازند.