رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

آگاهی بخشی به مردم در خصوص اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات ضروری است

رئيس ستاد انتخابات استان یزد در جلسه ستاد انتخابات شهرستان بافق بر استفاده حداکثری از توان و پتانسیل رسانه‌ای و گروه های مرجع برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص اهمیت مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان یزد با اعضای ستاد انتخابات شهرستان بافق به ریاست علی اکبر عزیزی رئیس ستاد انتخابات استان یزد و با حضور مدیران کل سیاسی، حراست و فناوری اطلاعات استانداری، فرماندار بافق، معاونین فرماندار و اعضای ستاد انتخابات شهرستان بافق در فرمانداری برگزار شد.

علی اکبر عزیزی رئیس ستاد انتخابات استان یزد در این نشست با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیرخم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بویژه سیدالشهداء خدمت، از زحمات و تلاش های تمامی عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی و پشتیبانی شهرستان در برگزاری انتخابات گذشته قدردانی و بر اهمیت این دوره از انتخابات تاکید کرد.

عزیزی با اشاره به گزارش فرماندار بافق در خصوص تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و باحضور حداکثری مردم دارالشجاعه بافق، گفت: امیدواریم مردم بافق همچون دوره گذشته با حضور بالای 80 درصدی یکبار دیگر حماسی ای ماندگار در پای صندوق‌های رأی در هشتم تیرماه رقم بزنند و در سرونوشت کشور عزیزمان سهیم باشند.

وی اظهار داشت: در این دوره از انتخابات ۴ راهبرد؛ سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت مد نظر می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به ماده 73 قانون انتخابات و رعایت اصل بی طرفی در جریان انتخابات یادآور شد: تمام مدیران و کارمندان دستگاه‌های دولتی و ارگان‌ها و نهاد از هرگونه استفاده احتمالی از امکانات دولتی در ایام انتخابات به نفع نامزد یا جریان خاصی خودداری کنند.

علی اکبر عزیزی رصد فضای مجازی را از مهم‌ترین اقدامات دانست و گفت: مسئولان متولی حتما فضای رسانه‌ایی و مجازی را رصد کنند و گزارش‌های لازم را در اسرع وقت به ستاد اعلام کنند و در این خصوص اگر کسی بخواهد امنیت روانی مردم را برهم زند با متخلفین بر اساس قانون به شدت برخورد خواهد شد.

وی در پایان بر استفاده حداکثری از توان و پتانسیل رسانه‌ای در سطح شهرستان، آگاهی بخشی به مردم در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات، رصد مسائل و چالش های امنیتی، تعامل با هیات نظارت، تسهیل در روند امور و خدت رسانی به مردم، استفاده از ظرفیت گروه‌های روحانیون، فرهنگیان و مجامع گوناگون برای دعوت به مشارکت حداکثری، استفاده از ماده 21 قانون انتخابات ریاست جمهوری برای برگزاری بهتر انتخابات، حفاظت گفتار عوامل اجرایی و ارتباط تنگاتنگ میان ستاد انتخابات شهرستان‌ با استان تاکید کرد.