سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر جلسه شورای اداری این شهرستان به مناسبت هفته دولت و با حضور "ترحمی" سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد، در محل فرمانداری شهرستان اشکذر برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست "احمد ترحمی" سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته 15 پرونده در رابطه با مفاسد اقتصادی و رانت خواری در استان یزد بررسی و به سرانجام رسیده است. وی در ادامه افزود: اولین قدم در راه مبارزه با فساد، اصلاح فرآیندها و سیستم اداری است تا شرایط و بستری که منجر به فساد می‌‌شود از بین برود و عده‌‌ای نتوانند با دور زدن قانون ایجاد فساد کنند؛ افراط و تفریط در دولت تدبیر و امید جایی ندارد و این دولت با شعار اعتدال و تعامل و گفت‎‎و‌‌گو موفق به کسب آرای مردم شد لذا اکنون با همین روش ادامه خواهد داد.

ترحمی اظهار کرد: هفته دولت فرصت خوبی برای یادآوری خدمات دولت و نظام اسلامی به مردم و تبیین اهداف دستگاه‎‎های اداری است؛ امنیتی نشدن فضای جامعه از دیگر شعارهای ریاست جمهور بود که در همین راستا بیشترین تعامل با اقشار مختلف برقرار شده و یکی از اولین قدم‎‎هایی که توسط دولت برداشته شد خارج شدن پرونده هستهای ایران از شورای امنیت ملی و تحویل آن به وزارت خارجه بود و پیامش این بود که پرونده هسته‏ای امنیتی نیست بلکه کاملا سیاسی است. وی ادامه داد: شرایطی بر کشور تحمیل شده بود که تورم بیش از 43 درصدی و نوسان اقتصادی و تلاطم بازار، لحظه‎‎ای افزایش داشت و عدم ثبات بازار باعث شده بود حاشیه امنیت از بین برود لذا با دیپلماسی هوشمند و اقداماتی که  در دولت تدبیر و امید انجام شد الان تورم به زیر 20 درصد رسیده و آرامش در بازار وجود دارد.

 

"محمدعلی شاه حسینی" فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این نشست گفت: در هفته دولت سال جاری14طرح در بخش‌‌های مختلف در شهرستان به بهره‎‎برداری می‎‎رسد که برای اجرای آن هزینه‎‎ای بالغ بر 45 میلیارد ریال انجام شده است. وی افزود: البته چندین طرح صنعتی بزرگ که تسهیلات از دولت گرفته یا زمین واگذاری دولتی دارند، همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان یزد افتتاح خواهد شد که اشتغالزایی نزدیک به هزار نفر را در بر خواهد داشت. وی ادامه داد:  در شهرستان اشکذر همواره رویکرد و تلاش ما بر جلوگیری از هرگونه تنش بوده و  حفظ آرامش در سرلوحه اقدامات ماست و خوشبختانه با تعاملی که بین همه دستگا هها و مدیران نهادها وجود دارد اقدامات  بسیار خوبی در این دولت صورت گرفته است. شاه حسینی افزود: برخی از مشکلاتی که سال‎‎ها در پیچ و خم اداری گیر کرده بود در این دولت حل شد از جمله آخرین مشکل مربوط به اراضی زرین شهر بود که مشکل داشتند و سال ها مردم این منطقه پیگیری کرده بودند اما هیچ اقدام عملی انجام نشده بود که اخیرا با پیگیری زیادی که انجام شد و با رایزنی  منابع طبیعی مشکل حل شد.

فرماندار اشکذر گفت: خوشبختانه در زمینه زیرساخت‎‎ها اقدامات بسیار خوبی  در دولت تدبیر و امید برای شهرستان اشکذر انجام شده به گونه‎‎ای که  90 درصد شهرستان از نعمت گاز برخوردار است و حتی به جز شهرک صنعتی فولاد، بقیه شهرک‎‎ها نیز گاز دارند و این باعث افتخار است که نزدیک به 80 درصد برق شهرستان یزد در اشکذر تولید می شود. وی ادامه داد: همچنین اولین نیروگاه خورشیدی استان یزد نیز در اشکذر احداث خواهد شد که زمین آن واگذار شده و در حال انجام کار هستند.

شاه حسینی افزود: شهرستان ‎‎اشکذر در کشاورزی و موضوعات دانش بنیان بعد از یزد رتبه دوم استان را دارد و در پرورش شترمرغ و اسب و کشت‎‎های گلخانه‎‎ای دارای پتانسیل های زیادی است و حرف اول را در استان می‌‌زند  به عنوان مثال در پرورش تیله عسلی، گوجههای گیلاسی و گیاهان دارویی مقام اول استان را داریم .

 

حجت الاسلام "محمد رضا  طالبیان" امام جمعه اشکذر نیز در این جلسه گفت: تخصص باید همراه با تعهد باشد و اگر این گونه نشد باعث لغزش و پناه بردن به دشمنان خواهد شد. وی افزود: عالمی که علمش در مسیر باطل به کار گرفته شده و مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرند به سمت جهل حرکت کرده و به کمال نخواهد رسید.

وی ادامه داد: هر آدمی که نتواند به کمال برسد حتی اگر عالم و دانشمند هم باشد، جاهل است چرا که هیچ فایده‎‎ای از علم او به مردم نمی‎‎رسد ولی عالم عاقل قطعا موفق خواهد بود.

 

در پایان این نشست که با حضور مدیران دستگاه‎‎ها و نهادهای شهرستان اشکذر برگزار شد،از طرح‎‎های هفته دولت شهرستان بهره‎‎برداری شد.