۱۲هزار و ۷۳۰ مسافر از جاذبه های شهرستان مروست دیدن کردند

فرماندار مروست گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۲ هزار و ۷۳۰ مسافر و میهمان نوروزی از جاذبه های مناطق مختلف این شهرستان دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مروست ؛   جواد دانشور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع آثار و مکان‌های تاریخی و تفریحی شهرستان مروست بیشترین بازدید مسافران و گردشگران از بافت قدیمی، قلعه و مسجد دهقانیان مروست بوده است.

وی با تبریک سال جدید و ماه نزول قرآن و قدردانی از مردم و مسئولان مروست برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی ادامه داد: در این مدت یک هزار و ۵۰۰ نفر در مکان‌های مختلف اقامتی شهرستان پذیرش و اسکان یافتند و برای رفاه حال مسافران و گردشگران نوروزی ۲ نوروزگاه و همچنین سه پست امداد جاده‌ای با امکانات در مبادی ورودی و مسیرهای منتهی به شهرستان با مشارکت بخش‌های مختلف برپا شده است.

مرکز شهرستان مروست دارای مجموعه بناهای تاریخی متعددی است که قلعه تاریخی مسجد شاه حسین (متعلق به دوران قاجاریان و ثبت شده در فهرست آثار ملی)، مسجد حاج قاسم، مسجد جامع، بقعهٔ شیخ عبدالله، بقعهٔ شیخ بهاءالدین و کاروانسرای شعبه از جمله این آثار محسوب می‌شوند.

نام مروست در متون تاریخی به خاطر وجود قلعه‌های فراوان و وجود آثار تاریخی متعدد که نشان از وسعت و آبادانی آن در گذشته بوده‌ است به نام دارالکلات معروف بوده‌ به طوری‌که در دور تا دور مروست بیش از ۱۸ قلعه هنوز پابرجا باقی مانده‌ است و در برخی از آن‌ها تا دههٔ ۷۰ نیز سکونت وجود داشت .

مروست دارای ۳ بافت ارزشمند تاریخی شامل بافت تاریخی فرهنگی مروست، بافت تاریخی و فرهنگی ترکان و بافت تاریخی و فرهنگی هرابرجان است که در مجموع حدود ۲۰۰ هکتار وسعت دارند، وجود ۲ روستای هدف گردشگری شامل کرخنگان و چنارناز در بخش مروست که در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان واقع شده و روستای تاریخی مبارکه در پنج کیلومتری شهر مروست با دارای دریاچهٔ زیبا و سفیدپوش نمک از جاذبه های دیگر این شهرستان است.