وزیر «جبران خسارت سرمازدگی باغات دردستورکارقراردارد

حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان مروست

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی  در بدو ورود به شهرستان مروست با حضور در گلزار شهدای این  شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن جنگ تحمیلی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری مروست به نقل از سازمان جهادکشاورزی استان: مراسم تجدید میثاق با آرمان های شهدای گرانقدر انقلاب و غبار روبی و عطرافشانی در گلزار شهدا همزمان با سفر دوم ریاست محترم جمهوری به استان یزد و با حضور سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار گردید. 
 در این مراسم وزیر جهادکشاورزی طی سخنان کوتاهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت بیان داشت تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان مهمترین وظیفه تک تک مسئولان و آحاد ملت ایران است. 
 وزیر محترم جهاد کشاورزی افزود: به واسطه خون شهدا و ایثارگری رزمندگان است که از نعمت آرامش و امنیت در جامعه برخورداریم، یادآوری یاد شهدا مروری است بر بیداری، ولایت‌پذیری، ایثار و استقامت غیورمردان و دلیر زنانی که سرچشمه خون شان لاله‌زار عطر ناب محمدی است.
 

 

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان یزد با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی  و هیئت همراه  کلنگ زنی عملیات اجرایی  20 هکتارگلخانه و نیروگاه خورشیدی اگری ولتائیک در مجتمع گلخانه ای شهرستان مروست آغاز شد. 
 این پروژه که ترکیبی از گلخانه و نیروگاه خورشیدی است، در مساحت ۲۰ هکتار  در سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت . در حال حاضر زیر ساخت های لازم شامل فنس کشی، تجهیز چاه و استخر و ... انجام گردیده است.
سرمایه گذاری پروژه توسط شرکت تعاونی سولار نیروی آسیا در حال انجام بوده و پیش بینی می گردد با بهره برداری از این پروژه ۱۰ مگا وات برق در ساعت و ۱۴۴۰ تن محصولات گلخانه ای تولید گردد. سرمایه گذاری مورد نیاز ۴۰۰۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال مستقیم و غیر مستقیم این پروژه ۵۰۰ نفر خواهد بود.

 

 

 

 سید جوادساداتی نژاد ضمن بازدید از   باغات خسارت دیده  شهرستان مروست بر لزوم  بکارگیری راهکارهای پیشگیری  از سرمازدگی تاکید نمود. 

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مروست به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان یزد؛
مقام عالی وزارت کشاورزی درحاشیه سفر به شهرستان مروست وبازدید از خسارت وارد شده به باغات دراثر سرمازدگی گفت:انشالله بامصوبات این سفر بتوان کمک کرد مسائل ومشکلات باغداران منطقه حل گردد.ساداتی نژاد افزود :برای مقابله با سرمازدگی راهکارطولانی مدت استفاده از گونه های مقاوم میباشد.

 ساداتی نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به سفرپر خیر و برکت ریاست محترم جمهوری و هیئت همراه به استان ، بخشی از خسارات وارده در قالب امهال تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان و اعطای تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت جبران گردد.

دانلود فیلم
دانلود فیلم