348

پیام سرپرست فرمانداری به مناسبت دهه تولید وتجارت وروز ملی اصناف

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد متن پیام سید محمد رضا مدرسی  به شرح زیر است:
بازار و اصناف  به عنوان عامل پیشران و موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی، همواره جایگاه ویژه ای را در اقتصاد کشورها داشته است. صنعت در کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده ، علیرغم همه موانع، مشکلات و کاستی‌های موجود ، سهم قابل توجهی از منابع درآمدی و اشتغالزایی کشورمان اختصاص به این بخش دارد. اهمیت کلیدی اصناف موجب شده تولید و تجارت  به عنوان یکی از راهبردهای اساسی در چشم‌انداز توسعه استان وشهرستان یزد نیز مد نظر قرار گیرد.
كسب درآمد و روزی حلال که در شریعت اسلام در ردیف والاترین عبادت ها قرار گرفته، به عنوان نماد پیوند اخلاق و اقتصاد، در ارکان جامعه اسلامی مورد تأکید و توجه قرار دارد، در این میان قشر زحمتكش اصناف و بازاریان با پایبندی به اصول و ارزش‌ های دینی، در تحقق این مهم، كارنامه ای درخشان از خود به یادگار نهاده اند.
 اصناف و بازاریان، بعنوان بزرگترین و مردمی ترین تشکل اقتصادی کشور که در تمام عرصه ها ، عموماً سنگ زیرین آسیا بوده و به ثبات و آرامش کشور یاری رسانده اند، از آغاز روند شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون، با تبعیت از نهاد مرجعیت و روحانیت نقش تأثیر گذاری در به ثمر رسیدن نهضت‌های مردمی داشته‌ و درتمام مراحل و مقاطعی که کشور به حمایت و همکاری آنها نیاز داشته، از تلاش و همراهی، دریغ نورزیده، فعالانه دولت و ملت را یاری داده اند. در این برهه از تاریخ کشور که دولت دست به اقدام اقتصادی بزرگی زده و تحولات ژرفی را در حوزه اقتصادی ناظریم، جامعه بزرگ اصناف همچنان با تعامل و همکاری ارزشمند خود، کمک شایانی به کنترل شرایط و برقراری نظم اقتصادی کرده اند.
بدینوسیله فرصت را مغتنم شمرده، فرارسیدن دهه تولید و تجارت  و روز ملی اصناف  را به  جهادگران عرصه اقتصادی خصوصاً بازاریان، کسبه و تجار شهرستان یزد  تبریک و تهنیت عرض نموده و با قدردانی از همراهی و مشارکت قابل تقدیر فعالان این حوزه  در صحنه‌های مورد نیاز به ويژه در جریان طرح تحول اقتصادی دولت سیزدهم و مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه ها،توفيقات روزافزون همه را در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران از درگاه ايزد منان مسئلت دارم.

نوشته شده توسط فرمانداری یزد

دیدگاه ها

0 Comments

اخبار مرتبط

There are no results.