اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد در بافق

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد به میزبانی شهرستان بافق با معرفی نفرات برتر در بخش‌های گوناگون به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد با حضور رئیس حوزه هنری کشور، مدیر کل هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، فرماندار شهرستان، مدیران استانی، مسئولان شهرستان و گروه‌های تئاتری شرکت‌کننده در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) بافق برگزار شد.

دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: جریان «بچه‌های مسجد» چشمه جوشان هنر انقلاب بوده و سال‌ها برای هنر انقلاب اسلامی انسان، هنر و ایده خلق کرده است.

وی افزود: همگی معتقدند که بار دیگر جریان بچه‌های مسجد زنده شده است و با جان و دل و با روحیه مسجدی فعال شده است.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری گفت: جشنواره امسال حاصل چشم اندازی ۹ ساله است که در این دوره وارد چهارمین سال خود شده است.

زارعی افزود: تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به رشد و نمو آینده تئاتر کشور ختم می‌شود که امید است روزی شرکت‌کنندگان این جشنواره و رویداد‌های مرتبط با آن، عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون کشور را به دست بگیرند.

فرماندار شهرستان بافق در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین کشوری و استانی بویژه استاندار یزد که زمینه برگزاری این رویداد بزرگ هنری در شهرستان بافق را فراهم کردند، گفت: در شهرستان بافق استعدادهای ناب و نخبگان فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف وجود دارد .

ابوالقاسم دهقان افزود: برگزاری جشنواره ها ‌بویژه فرهنگی و هنری، باید برای مردم و هنرمندان شهرستان ها ره آوردی داشته و جوانان در حوزه هنری از این رویدادها بهره ببرند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های هنری ویژه کارگران در استان ها و شهرستان های معدن خیر، گفت: شهرستان بافق بعنوان یک شهرستان معدن خیز با وجود هزاران کارگر زحمتکش و سخت کوش شناخته شده است لذا می طلبد متولیان امر فرهنگی کشور با همکاری وزارت تعاون،کار و‌رفاه اجتماعی و وزارت صمت نسبت به برپایی جشنواره های هنری ویژه کارگران از جمله تئاتر اقدام کنند تا کارگران هنرمند با زبان هنر مشکلات و‌ مسائل کارگری خود را بیان کنند.

فرماندار بافق تصریح کرد: بیان موارد و خواسته های کارگری با استفاده از ابزار هنر بسیار مؤثر بوده و در فضای آرام و بدور از جنجال های بی اثر و خارج از اعتصابها و تجمع ها، نتایج بهتری در برداشته باشد و خواسته های درست و‌ منطقی کارگران بیان و به گوش مسئولین مربوطه برسد.

دهقان تاکید کرد: شهرستان بافق این آمادگی را دارد که برگزارکننده اولین جشنواره تئاتر کارگری در کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: هنرمندان بافق در زمینه های موسیقی،خوشنویسی،تئاتر،فیلم،شعر و‌ هنرهای تجسمی موفقیت هایی در سطح استان و‌ کشور کسب کردند و چنانچه اطلاع رسانی مناسبی در برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه های مسجد صورت گرفته بود قطعا با فرصت کافی، آثاری ماندگار از هنرمندان تئاتر بافق ارائه می شد.

فرماندار بافق در پایان از همراهی و حضور مردم در تماشای نمایش های اجرا شده در مساجد و حسینیه ها بویژه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) بافق را ستودنی برشمرد و گفت: این رفتار مردم بافق نشان از مهمان نوازی و مهربانی مردم این دیار و سرزمین دارد.

گفتنی است جایزه بهترین کارگردانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد با اهدای دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی به شایان فلاحیان از مسجد امام حسین شهر کرج استان البرز برای نمایش (ایران) رسید. 

همچنین رتبه دوم این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به نمایش (حسن وسیب سرخ) به کارگردانی آقای محمدجواد تقی زاده بافقی از مسجد جواد الائمه شهرستان بافق استان یزد و نمایش (زنان مقاوم) به کارگردانی خانم مرضیه ذاکری ازمسجد صاحب الزمان شهر کرج استان البرز رسید.

در این جشنواره جایزه بهترین بازیگر مرد به آقایان امیرعلی حسن‌زاده و نوید حاج عبدالهی از شهر بافق استان یزد برای بازی در نمایش حسن و سیب سرخ، ابوالفضل میرزایی از شهر قم استان قم برای بازی در نمایش مرد شامی، یاسر خالقی و افضل خرمی از شهر لنده استان کهگیلویه و بویر احمد برای بازی در نمایش ۱۹۴۸، داوود رمضان زاده و احمد شنبه‌نیا از شهر میناب استان هرمزگان برای بازی در نمایش (به افق محل) رسید و نفرات جایزه نقدی دریافت کردند.

تقدیر از هنرمند شهید حسین ملائیان

در ادامه مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از خانواده شهید هنرمند حسین ملائیان با حضور همسر شهید، فرزند ایشان و محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی تقدیر شد. شهید حسین ملائیان از هنرمندان و بازیگران شهرستان بافق است که در جبهه‌های جنگ نیز برای رزمندگان فعالیت هنری و تئاتری داشت.