به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، فرماندار و امام جمعه بافق با مجمع طلاب و فضلای این شهر در حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

محور جلسه مطالبات طلاب و بررسی چالشهای فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی شهرستان بافق بود که فرماندار پاسخگوی یکایک این مطالب بود.

فرماندار بافق در این دیدار به نقش والای روحانیت و حوزه های علمیه بعنوان بازوان معنوی نظام جمهوری اسلامی اشاره نمود و گفت : در طول تاریخ انقلاب روحانیون و علمای دین بعنوان افراد مورد اطمینان و معتمد مردم در اجرای قوانین ملی و اسلامی ،مجریان قانون را یاری نموده اند وهرکجا شاهد اجرای صحیح قوانین در اجتماع هستیم نقش روحانیت پر رنگ و پر بها بوده است .

وی خطاب به روحانیون و فضلای بافقی گفت: روحانیون در نظام اسلامی از شان و جایگاه بالایی برخوردار هستند و شما طلاب این شهرستان باید تلاش کنید که این شان و مرتبه را حفظ و حرفی برای گفتن در آینده داشته باشید .

"سید مهدی طلایی مقدم" با اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی فصل جدیدی در تاریخ حوزه های علمیه گشود تصریح کرد: نقش روحانیت در زمان مشروطیت و انقلاب به خصوص در دوران جنگ تحمیلی در تمام مسائل پررنگ دیده شد که نمونه بارز آن قیام و نقش حضرت امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

فرماندار بافق نقش روحانیون را در خدمت و اطلاع رسانی به مردم اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حضور روحانیت در دل مردم و کنار مسئولان باعث کمک و مساعدت دولت در امور است و نتیجه این همدلی و مودت موجب تقویت رهبری و نظام میشود.

طلایی مقدم در ادامه ضمن بیان این مطلب که طی چندین سال اخیر حق و حقوق مردم و شهرستان بافق از سوی معادن محقق نشده است اظهار داشت: مسئولان فعلی این مهم را قبول دارند و شکی در این که حقوق شهرستان محقق نشده است نیست.

وی با اشاره به مسائل اخیر پیرامون خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: در امر خصوصی سازی ، ساز و کار دولت یک برنامه خاصی است ولی هدف اجرای صحیح خصوصی سازی است چه بسا بسیاری از مکانها در این کشور خصوصی سازی اجرا شده و موفق هم بوده است.

فرماندار بافق افزود : ما باید با برنامه به پیش رویم و وابستگی شهرستان به سنگ آهن را از طریق ساخت و احیاء صنایع جوار معدنی جبران کرد باید به سمت فولاد سازی پیش رویم ، بافق باید قطب فولاد کشور شود.

وی با تاکید بر همراه بودن روحانیت در کنار دولت یادآور شد : روحانیت باید با مذاکره و گفتگو امتیازات خوبی را از دولت در خصوص احقاق حقوق مردم و شهرستان در قبال خصوصی سازی سنگ آهن مرکزی بگیرد منوط بر اینکه هم صدا و همراه باشیم.

در پایان این دیدار "حجت الاسلام سلیمانی" امام جمعه بافق نیز به اقدامات و پیگری های صورت گرفته از جانب استاندار و معاونین وی ، فرماندار ، نماینده مردم در مجلس ، شورای شهر و دیگر مسئولان اشاره کرد و گفت : برای احقاق حقوق مردم و شهرستان تا پایان نتیجه مطلوب این پیگری ها ادامه خواهد داشت .