به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ "سید مهدی طلایی مقدم "در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق گفت: مبارزه با موادمخدر ، پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان نیازمند کار فرهنگی است زیرا میل به تقاضا و مصرف که با نیروی انتظامی و امنیتی قابل پیشگیری نیست.

وی بر لزوم استفاده از وسایل ارتباط جمعی در راستای مقوله آموزش و اطلاع رسانی تأکید نموده و یادآور شد: هدف قاچاق مواد مخدر توسط دشمنان، مخدوش کردن و انحراف جوانان جامعه اسلامی است و در مقابله با این امر باید همت همگانی و اراده عمومی وجود داشته باشد.

فرماندار بافق افزود : به منظور عزم ملی برای پیشگیری از اعتیاد باید خط مشی های لازم جهت ورود بخش خصوصی و تعاونی در ایجاد مراکز حرفه آموزی ، اشتغال ، انجام خدمات مشاوره ای ، حمایتی و آموزش عمومی ، تاسیس انجمنهای خیریه مردمی، ایجاد هماهنگی بین دستگاههای اجرائی و قضائی و رفع موانع موجود تعیین و تصویب شود و همگان بر اجرای آن کوشا باشند.

در ادامه " علی روستایی" دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد اظهار داشت: در کشور ما در بحث فرهنگی و اجتماعی کم کاری شده است لیکن با توجه به تاکید مسئولین در این چند سال اخیر فعالیتها گسترش یافته ولی هنوز خیلی عقب هستیم در حالیکه دشمنان ما چه در داخل و چه در خارج از قبل برنامه ریزی کرده اند و نیازهای افراد و اقشار جامعه را بررسی و در این راستا کار می کنند.

در ادامه روستایی به بیان و تبیین اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر درسال 93 پرداخت و برنامه ها و پیشنهادات اعضای شورای بافق در حوزه پیشگیری ، مقابله با توزیع و همچنین برنامه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر شهرستان را مورد بررسی و  تصویب قرار داد.