به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد، در مراسم تودیع و معارفه بخشدار مرکزی شهرستان بافق اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در راستای تحقق سیاست‌های توسعه‌ای خود توجه زیادی به روستاها دارد.

محمدعلی طالبی بر توجه به زیرساخت‌های توسعه روستایی تاکید کرد و افزود: تامین نیازهای روستاییان در ابعاد فرهنگی، ورزشی و عمران و آبادانی موجب کاهش مهاجرت از روستا به شهرها خواهد شد.

وی، رفع معضلات و مشکلات، اشتغال‌زایی، بهبود کیفیت زندگی، ارتقای سطح بهداشت و سلامت روستاییان را ضروری دانست و تصریح کرد: هر گونه اقدام در این زمینه نیازمند عزم راسخ و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی با بخشداری است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد، حضور مداوم مسئولان و بخشدار را در جمع روستانشینان مهم خواند و بیان کرد: مردم در روستاها برای رفع مشکلات، آماده خودیاری و تعامل با مسئولان هستند.

طالبی همچنین بر مقوله فرهنگ روستایی و تقویت صنعت گردشگری در روستاها تاکید کرد و افزود: در بسیاری از روستاهای حوزه بخش مرکزی شهرستان بافق، یک یا چند اثر باستانی و جاذبه‌های طبیعی وجود دارد که باید در معرفی بیشتر آنها کوشا باشیم.

امام جمعه بافق هم در این مراسم، شوراها و دهیاری‌ها را بازوی اجرایی مسئولان خواند و اظهار داشت: اعضای شوراها و دهیاران بدون چشمداشت برای عمران و آبادانی و رونق کشاورزی و دامداری در روستای خود فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی اظهار داشت: شوراهای اسلامی که به فرمایش امام راحل و با رأی اهالی روستا و برای بهتر زیستن مردم، روی کار آمدند، از اهمیت بالایی در نظام اسلامی برخوردارند.

وی اضافه کرد: بخشدار جدید باید از فرصتی که برای خدمت‌رسانی به مردم روستاها در اختیارش گذاشته شده است، نهایت استفاده را ببرد.

امام جمعه بافق با بیان اینکه مردم روستاها قدردان زحمات مسئولان هستند، خاطرنشان کرد: هر مسئولی باید طی مدت فعالیت خود، آثار ماندگاری در ذهن مردم روستا به یادگار بگذارد.

در این مراسم از زحمات 15 ماهه حسینی، بخشدار قبلی قدردانی و محمدرضا فتاحی به عنوان بخشدار جدید بخش مرکزی شهرستان بافق معرفی شد.

بخش مرکزی بافق با 25 روستای دارای شورا، 21 دهیاری مصوب دارد